İnsan, göz, dünya ve Kozmos



'İnsan, göz, dünya ve kozmos' başlığı verimli, zengin, enteresan ve bir o kadar da provokatif devam yollarını imâ etmekte. 'İnsan ve dünya dahil mevcudatın cümlesinin ötesinde olan bir 'Metafizik bir Antite'nin Gözü'nün temaşa etmesi sonucu Kozmos'a tahvil olan kaos' diyerek yola çıkıp; teolojik, mitolojik, folklorik, felsefi, metafizik ve kozmolojik sahaların ortak ilgi alanlarına dair bir metin serdetmek bahse konu olası devam yollarından sadece birisidir. 


Bu kuramsal girişten sonra, hayatın bize sorduğu sorular'a doğru cevaplar vermemize destek sağlayan; diğer bir deyişle, gündelik pratiklerimizde karşılaştığımız dertlerle, yüzleştiğimiz problemlerle, bize değen sıkıntılarla başa çıkmak konusunda kullanışlı bir imkân ve elverişli bir alet olan bir yöntemden bahsetmek istiyorum.

Genel olarak Türkiye'nin ve dünyanın gündemi, özel olarak da şahsi problemlerim beni üzdüğünde, yorduğunda, bunalttığında başvurduğum 'bilime (özellikle de onun kozmoloji disiplinine), felsefeye ve sanata sığınmak' şeklinde özetleyebileceğim bir devam yoludur bu yöntem. 

Tecrübelerimle sabittir ki, (en azından benim özelimde) gerçekten işe yarıyor bu metot. 

Şimdi gelin birlikte bu önerimi kuvveden fiile çıkaralım ve ilkin insandan onun gözüne, oradan uzaya, ardından galaksiler arasına yolculuk yapmamızı ve nihayet ardından da verili evrenin dışına çıkmamızı sağlayan bir kozmolojik seyahat yapalım. 


Doğrusunu söylemek gerekirse insana bahsettiğim tarzda bir yolculuğu yaşatacak olan aşağıdaki videoyu izlemeye doyamadım ben. Sizin de ondan hoşlanacağınızı ve benim gibi defalarca izlemekten kendinizi alamayacağınızı düşünüyorum.
İşte dertlerinizle başa çıkabilmek hususunda size düşünsel, moral ve ruhi destek verebileceğine inandığım o kozmik seyahat videosu:

https://www.facebook.com/JamieJanover.artist.profile/videos/10153203985123907/?fref=nf

'Kozmos'da yaptığım bu seyahat beni kesmedi, doyamadım bu yolculuğa; yok mu daha fazlası?!?' diyen için gelsin o zaman (aklın alamayacağı kadar küçük fenomenlerden / antitelerden, 'kozmosun dışında acaba ne var?!?' dedirtecek sonsuz büyüklüklere kadar uzanan) bir başka inanılmaz kozmolojik seyahat videosu:

http://ziyaversencan.blogspot.com.tr/2013/05/evrenin-en-kucuk-parcasndan-planck.html

Metnin burasına gelip de 'bu kadar görselden sonra, 'insan - kozmos' ilişkisini öyle konvansiyonel, konservatif açılardan değil de; bambaşka bir pencereden ve ayrıksı bir nokta-ı nazardan ele alan bir metin olsa da okusam!' diyen için aşağıdaki link tam da 'derde deva, sadra şifa' olsa gerektir diye düşünüyorum.

Evet, işte 'insan - kozmos' ilişkisine dair olan o mezkûr deneme:

http://ziyaversencan.blogspot.com.tr/2014/10/mikrokozmos-insan-makroinsan-kozmos.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder