Mümin Sarıkaya: ben yoruldum hayat, gelme üstüme

Mümin Sarıkaya

Hayattan sille yemişlere, yuvasından kovularak yersiz - yurtsuz bırakılanlara, ilişkilerinde kazık yemişlere, sevdiklerince terk edilmişlere, dost bildiklerinin ihanetine uğramışlara gelsin 'yetim gönüller - ben yoruldum hayat' parçası.

İlkin Mümin Sarıkaya'nın yorumu:
https://www.izlesene.com/video/mumin-sarikaya-hayat/7578435

Bu da Arif Edizer yorumu:
https://www.facebook.com/arif.edizer/videos/vb.100004345537246/556023154552531/?type=2&theater
Arif  Edizer

Güftesi ve bestesi Mümin Sarıkaya'ya ait olan eserin bazı müzikal temalarının Şahe Bedo'ya ait 'çavreşamın'(i)'den esinlendiği bazı kaynaklar tarafından ileri sürülse de, doğrusu ben intihal düzeyinde bir örtüşmeden bahsetmenin haksızlık olacağını düşünenlerdenim.

Eserin sözleri şöyle:


Yetim Gönüller / Ben Yoruldum Hayat Gelme Üstüme

Ben yoruldum hayat, gelme üstüme
Diz çöktüm dünyanın, namert yüzüne
Gözümden, gönlümden, düşen düşene
Bu öksüz başıma gözdağı verme
Ben yanıldım hayat, vurma yüzüme
Yol verdim sevdanın, en delisine
O yüzden ömrümden giden gidene
Şu yalnız başımı eğdirme benim
Ben pişmanım hayat, sorguya çekme
Dilersen infaz et, kar etmez dilime
Sözlerim ağırdır, dokunur kalbe
Şu susun ağzımı, açtırma benim

dipnot:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder