En çok okuyan illerimiz hangileri?



Değerli dostum Altan Korbek'in Facebook hesabında paylaştığı yukarıdaki harita, bana hem ilginç hem de önemli geldiği için, onu vakit geçirmeden bloguma aldım (i).

Bu harita aslında daha önce burada paylaştığım Türkiye Twitter haritasını bütünleyen bir mahiyet arz etmekte:


Yukarıdaki harita ile ilgili ayrıntılı bir analizimi de içeren o blogum için bknz.
http://ziyaversencan.blogspot.com.tr/2015/01/turkiyenin-tweet-haritas-ve-bahcesaray.html

En çok kitap satılan, kitap okunan ve tvit atılan yerleri gösteren yukarıdaki iki haritanın, aynı zamanda; Türkiye'nin sosyo - ekonomik, sosyo - politik ve sosyo - kültürel gelişmişlik düzeyine de referans verdiği söylenebilir diye düşünüyorum.

Bir çok alt metni içeren bu zengin, önemli ve biraz da 'muhataralı' mevzuyu, en kısa zamanda ve ayrıntılı bir metin temelinde, mercek altına almayı düşünüyorum.

dipnot:
(i): Kaynak için bknz.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153549289437473&set=a.350925022472.154615.539022472&type=3&theater

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder