üzülmeyin, chp schrödinger'in kedisinin dünyasında iktidardadır

şu sıralarda çeşitli cenahlardan sosyologların, siyaset bilimcilerin ve siyaset felsefecilerinin, akp'nin bir sonraki seçimi de açık ara kazanarak türkiye'yi domine edeceğini dillendiren bir 'hakim parti' dönemine girdiğimizi temellendirmeye çalışan yazılarına muhatap olmaktayız.
bu yazımda hakim parti kavramı üzerinden derinlemesine tartışmayacağım başlıkta dillendirdiğim mezkûr sorunsalı. isteyen google yapar ve bu konudaki literatürle yüzleşir, hesaplaşır.
yapmak istediğim, seçim sonuçlarının bir kısım insanımız üzerinde yaratmış olduğunu sandığım travmayı hafifletmeye çalışmaktır. bunun için 'bir başka dünya, bir başka yaşam tarzı mümkündür' diyerek yola çıkacağım; akabinde de bu argümanımı teorik fiziğin ve matematiğin kuantum teorisi, genel rölativite teorisi, kuantum gravitasyon teorisi, fraktal geometri gibi disiplinlerinin imkânlarıyla temellendirmeye çalışacağım.
parçası olduğumuz evren, kendisini oluşturan bileşenlerinin/komponentlerinin içerdikleri/temellük ettikleri kütle, hacim, enerji ve mesajın boyutları tarafından tayin edilen kabaca 3 temel varoluşsal zeminde tezahür eder:
1-atomaltı parçacıkların dünyası, yani kuantum evren düzeyi, bu düzeyde kuantum fiziğinin kuralları caridir.
2-gündelik hayatımızı yaşadığımız dünya üzerindeki sıradan, sağduyumuzla uyumlu evren düzeyi, bu düzeyde newtonian klasik fizik kuralları caridir.
3-galaksiler, galaksi kümeleri, galaksi kümelerinin kümeleri biçimindeki mega boyutlu kozmik düzey, bu düzeyde einsteincı genel görelilik ilkesi (ve kuvetle muhtemeldir ki herşeyin teorisinin halen tamamlamayan bahsi olan) kuantum gravitasyon teorisi caridir.
bu fizik ve kozmoloji argümanlarını genelde türkiye siyasetiyle, özel olarak da kılıçdaroğlu'nun ve chp'nin istikbaldeki muhtemel siyasal kondisyonuyla irtibatlandırmaya çalışmak yazımın bundan sonrasında hedeflediğim husustur.
şayet türkiye, yazımın girişinde de işaret etiğim üzere akp'nin domine ettiği ucu açık bir hakim parti sürecine girmişse, bu, akp'nin önümüzdeki 2 belki de 3 seçimi daha kazanabileceği ihtimaline işaret eder.
bu durumda chp'ye gönül verenlerin demoralize olmaması için kuantum fiziğinin imkânlarının devreye sokulmasının oldukça kullanışlı ve rasyonel bir vasat oluşturcağını iddia ediyorum.
bu iddiamı da kuantum ve fraktal teorilerine müracaat ederek özetle şöyle dillendiriyorum: kuantum evreninin gündelik hayatın mantığına aykırı gerçekliğinde schröndiger'in kedisi aynı anda hem canlı ve hem de ölüdür. tabii bu sadece ve yalnızca atom altı parçacıklar aleminde cârî olan bir keyfiyettir.
öte yandan, fraktal geometriye göre evren ne kadar küçük ölçekli parçalara ayrılırsa ayrılsın, evrenin söz konusu bu küçük ölçekli varlık düzeyleri evrenin tamamının özelliklerine, mahiyetine ve örüntüsüne (cosmic pattern) sahiptir.
öyleyse, atomaltı düzeyde, gündelik hayatımızı içinde gerçekleştirdiğimiz dünyamızın örüntüsüne benzeyen yapılar olabilir. bu demektir ki, atomaltı dünyada türkiye'deki siyasal alanın olağanüstü küçük (elektronlar, nötrinolar, fotonlar boyutunda) bir replikası pekalâ mevcuttur. atomaltı alemin özelliklerinden ve kuantum kuramının mantığından dolayı da o düzeydeki türkiye siyaset sahnesinde 12 haziran seçimlerini hem akp ve hem de chp kazanmıştır demek hem aklî ve hem de meşrudur.
demek ki neymiş?
kuantum evrende schrödinger'in kedisi aynı zamanda nasıl hem ölü ve hem de diri olabiliyorsa, yine aynı alemde benzer akıl yürütmeyle hem recep tayyip erdoğan liderliğindeki akp'nin ve hem de kemal kılıçdaroğlu liderliğindeki chp'nin aynı anda iktidar olmaları söz konusudur.
anlayacağınız kılıçdaroğlu'nun chp'si tam şu sırada kuantum evrende, schrödinger'in kedisinin aleminde iktidardır.
ha, şayet 'senin bu yaptığın entellektüel gevezelikller beni kesmez ziyaver şencan, ben kılıçdaroğlu ve chp'nin esas olarak yaşadığım bu dünyada iktidarda olmasını istiyorum' diyorsanız, o zaman bunu gerçekleştirmeniz için epeyce çalışmanız, akp'lilerden kat be kat fazla çalışmanız icap etmektedir değerli chp'li dostlarım. bunu yaparken de bugüne kadar taşıyıcılığını yapıp sosyo-politik pratiklerde de kullandığınız fikir, proje ve yöntemlerinizi acımasızca teşrih masasına yatırıp, onları aşmaya çalışmakla başlayabilirsiniz işe.
hamiş 1: bu satırların yazarı sosyalist olmasına karşın bu seçimlerde oyunu kılçdaroğlu'na ödünç verdi.
hamiş 2: bu yazı twitter'da bugün okuduğum periza s. yalçın'ın bir tiviti üzerine yazıldı. ilham ondan, gayret benden, tevfik Alah'tan :-))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder