Ben düşmüyorum, siz yükseliyorsunuz


düz mantık


Başlıktaki 'ben düşmüyorum, siz yükseliyorsunuz' önermesi analitik apriori fasilesinden olan bir ifadedir.

Hiçbir tecrübi temeli olmayan, salt mantığa dayanan şu analitik apiriori önermelerden türetilebilecek olan argümanlar setine dahildir:


1 - 'A' antitesi içeriğini, değerini, verili / belirli bir uzay - zaman sürekliliğindeki koordinatlarını / konumunu / pozisyonunu korumaktadır.
2 - 'A' ile aynı uzay - zaman sürekliliğini paylaşan diğer antiteler yeni içerik ve pozisyonları kesbederler. 

3 - 'A' antitesi, diğer antitelere görece:


(i) değer ve / veya pozisyon kaybeder;
(ii) değer ve / veya pozisyon kazanır;
(iii) değer ve / veya pozisyonunda bir değişiklik olmaz.


Her analitik apriori önerme gibi, bunun da aşağıdakilerle aynı setin elemanı olan sentetik aposteriori mütekabilleri vardır:

   (i) O yoksullaşmıyor, diğerleri zenginleşiyor;


  (ii) Partim oy kaybetmiyor, diğerlerinin oyları artıyor;

 (iii) Ben yenilmiyorum, siz kazanıyorsunuz;

 (iv) O korkak değil, diğerleri cesur;

  (v) Ben aptal değilim, siz daha akıllısınız;


 (vi) O çirkin değil, ötekiler çok güzel;

(vii) Ortamın seviyesi düşmedi, seviye ortama yükseldi....ilnh......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder