Joker: ot yeme, yoksa ot gibi olursun!



'DON'T EAT VEGETABLES; BECAUSE IF YOU DO, YOU LOSE YOUR MIND! IT'S SIMPLE REALITY ABOUT VEGETARIAN.... TRUST ME; I'M SO SERIOUS! (*)'

Kurmaca dünyaların en kötü karakterlerinden olan Joker yukarıdaki temsili resminin altında (ve buraya almadığım devamında) bakın ne buyurmuş. Mealen aktarıyorum:

'Her gün sayılamayacak kadar çok masum sebze, meyve, mantar vb bitki vejetaryenler tarafından ya canlı canlı, ya da çeşitli pişirme teknikleri sonucu, canları hunharca alınmak suretiyle, öldürülmekte ve akabinde de yenilmektedir.

Bu şiddete, bu soykırıma dur de, bu katliamın önlenmesine katkı ver; artık sebze ve meyve yeme, sana zarar vereceğinden korkmaksızın ve asla panik yapmaksızın et ye ve bunun keyfini çıkar! Şunu da sakın unutma: ot yemenin sonu beyninin kaybederek ot gibi olmaktır! Akıllı ol, et ye!!!'

Joker'in sebze, meyve, mantar ve benzerlerine gösterdiği yüksek merhamet ve sıra dışı vicdani duruş, benim ona dair olumsuz yargılarımı, bir nebze de olsa, sarstı doğrusu. 

Öte yandan, herifçioğlunun uyardığı (sebze ve meyve ağırlıklı beslenildiğinde beynimizin otçul canlılarınkini andıracak olması) riski de yabana atılabilir bir tehdit olarak görmüyor ve önemsiyorum. 

Ben, Joker'in mesajı bütünüyle ve mükemmelen aldım ve anında tuttum kasabın yolunu.  Manavın önünden geçerken de, çalışanlarının suratına, adeta soykırım sorumlularıymışcasına, baktım pisi pis, dik dik ve sert sert.

Siz de onun sesine kulak verin derim, neme lâzım, Joker bu, tersine gitmeye gelmez...benden söylemesi.

dipnot:
(*): Batman & Joker külliyatının (x) bir yerinden iktibas edilmiştir. Meraklısı bu alıntının nereden yapıldığını çok iyi bilir; bilmeyenler ise meraklısına sorup öğrenebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder