Rusya'dan çok tık alıyorum, neden acaba?



Blogumun Rusya'dan her zaman okuru olmuştur. 

Son birkaç gündür gerçekleşenler ise bunu aşan bir duruma, bir fevkalâdeliğe işaret etmekte. Öyle ki, Rusya'dan aldığım tıklama miktarı (bir günü aşan bir süreç için söylüyorum) ilk defa Türkiye'deki okunma miktarımın 2 katını aşmış durumda.

Dediğim gibi, bu ilk defa başıma gelen ve bu yüzden de alışık olmadığım bir haldir. 
Böyle olunca da, Rusya'da yaşayan Türklerin, daha genel konuşacak olursam, Türkçe bilenlerin (Türkçe bilmeyenlerin, teknik nitelikleri bakımından çok da cazip olmayan, görselleri de vasat olan bir bloga ilgi göstermez diye düşünüyorum), şu son günlerde yazılarıma normal rutinin / trafiğin çok üzerinde bir ilgi göstermelerine dair extradan kafa patlatmak ihtiyacını hissetmem farz olmuştu. Nitekim öyle de yaptım ve bahse konu süreçte paylaştığım yazıları 'bunlar Rusya'yı ve Rusya'da yaşayanları doğrudan ilgilendiriyor mu?' diye dikkatlice gözden geçirdim.




Bu mesaimin sonunda ortaya çıkan manzara şu idi: geçtiğimiz birkaç günlük süre zarfında, Rusya'dan bu denli çok tık almamı makul gösterecek bir içerik koymamıştım bloguma.

Aktüel an itibarıyla, bu ilginin kaynağını doğru anlamlandırabilmem için, Rusya'daki okurlarımın yardımına başvurmaktan başka bir yolum kalmıyordu.

Bu yüzden de, öncelikle Rusya'dan bloguma ilgi gösterenlere candan teşekkür ediyor; ardından da, blogumdaki içeriğe gösterdikleri bu beklemediğim ilginin nedenleri hakkında Rusya'daki izleyenlerimden, çok kısa da olsa, görüşlerini paylaşmalarını rica ediyorum.

Bahse konu bu görüşler, bu yazının altındaki yorum kısmına girilebilir. Rusya'daki okurlarıma, olası yardımları için peşinen teşekkür ederim.

2 yorum: