01- Organigramın açıklanması, sorumluluk ve raporlama zincirinin netleşmesi .
02- Kurulun kompozisyonu: istikbal vaat edenlerle ak saçlıların dengeli birlikteliği.
03- Etkinliğin adı: Antalya Kitap, kültür, sanat Günleri (daha kapsayıcı, Kepez'e de her medyumda kuvvetli vurgu yapılmalı).
04- Çalıştay tarihinin saptanması: 27 - 29 Ağustos arasındaki bir gün olabilir.
05- Subliminal ve superliminal / supraliminal etki yaratmak:
Maskot seçimi: küresel çaptaki etkinliklerin alametifarikası olan maskotlar sosyal medya yardımıyla gezegenin tamamında fenomenleştiriliyor.
Biz de maskotumuzu yaratıyoruz: 'Kediş, Kepez'in kültürlüsü kedisi'. Kediş'i maskotumuza yakışır bir ada olarak görüyorum.
Burada amaç 'kitap>>>kedi>>> kahve>>> kültür>>> Kepez' dolayımı üzerinden bir fenomenleştirebileceğimiz bir maskot inşaasıdır.
Dokuma Park girişinde strafordan Kediş heykeli yer alır. Üstü açık bir araçta bando çalarken gençler kitap okur, kitap dağıtır. Araçşehrin ana arterlerinde paylaştığım afişteki diğer ögeler fonda bir zemin üzerinde yer alacak şekilde dolaşır. Bu sırada şehnaz longa, ya da nihavend longa türü dikkat çeken, neşeli, hareketli bir müzik yayınlanır.
Tepesinde Kediş'in kitap okuyan strafordan heykelinin olduğu gövdesi giydirilmiş minibüsümüz kalabalık noktalarda okuma eylemi yapar. Sosyal medyadan önceden 'kitabını al ve gel!' mottosuyla duyurulan etkinliğe davet edilen insanlarla birlikte bir flashmob gerçekleştirilmiş olur. Müzik yayını ve kitap hediyesi ile eylem sonlanır.
AVM'lerde badolu geçit töreni yapılır, toplu okuma temelli flashmob sergilenir, Kediş maskotu (kedi kılığına giren bir insan tarafından canlandırılan okuyan kedi) ve kitap hediyesi etkinliğin yinelenen streotip motiflerindendir.
06- Enes Batur, Oyuncak Avı gibiler değil, Antalya'mızın düzgün - kaliteli fenomenlerinden birkaçının sürece dahil edilmesiyle tiktok, youtube ve instagram'da ku etkileşim
07- Sokak röportajları: en fazla iki soru sorulmalı, 'en son hangi kitabı okudun?' 'okumuyorum' denildiyse 'zaman mı yok, kitaplar mı pahalı, ilginç kitap mı bulamadın?' Cevaplayanlara kitap hediye edilir.
08- Aksiyon / Etkileşim Rasyosu: verili halde 3/1 (3), hedeflenen 3/5 (0.6).
09- Çalışma grupları en yüksek toplumsal katkı sağlayacağı düşünülen, mümkün en kuvvetli etkileşime yol açacak (tanıtıma en elverişli) ve en az harici kaynak gerektirecek etkinlikler temelinde kurulmalı. Gruplardan biri mutlaka finansman / sponsor faaliyetini tartışmalı.
10- Paydaş seçimi: kurum temelli yerine kişi temelli yapılmalı.
Kişi temelli tercih liyakatı önceler, kurum temelli tercihte 'feodal beylikler konfederasyonu'na benzer problemli bir yapının ortaya çıkabileceğine dair kaygılarım var.
Kitapkurdu Sahaf'tan Erol, Başka Ol'dan bir yetkili, üniversitelerin iletişim, halkla ilişkiler, basın - yayın disiplinlerinden akademisyenler, aklı başında birkaç sosyal medya fenomeni, kitap okuma grupları, film izleme grupları ve yaratıcı yazarlık gruplarından gençler katkı verebilir.
11- Aksiyon seçimi: Toplantı sırasında çok sayıda beğendiğim aksiyon önerildi; 9 numaralı madde içeriğinden hareketle benim öne çıkardıklarım:
***Yukarıda '5' numaralı bahiste dillendirdiğim subliminal ve superliminal / supraliminal etki yaratacak faaliyetler, işimizin abc'sidir, kalbidir, temelidir diye düşünüyorum.
a*münazara,
b*okuma grubu,
c*şiir, öykü ve makale yarışması,
d*ilk kitabım yarışması,
e*benim kütüphanem,
f*Antalya tarihine ve kültürüne dair sergiler,
g*kitap okuma grupları,
h*film izleme grupları,
i*yaratıcı yazarlık grupları,
j*kitap müzayedesi vd...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder