delikanlıca itirafımdır: bilmiyorum, lâkin peşindeyim, arıyorum!


bu yazı delikanlıca bir itirafnâmedir.
'insan ne için yaşar, neden biriktirir, nelerin kollektörü olunur?' mealindeki sualimi, hatırlanacaktır, akabinde 'bütün bu olup bitenlerin manası nedir Allah aşkına?' sualiyle değiştirmiştim.
öte yandan, bu suale dair olan şahsi cevabımı vermekten imtina ederken; verilebilecek muhtemel cevaplara zemin oluşturabilecek felsefi ekolleri ise panoramik ve muhtasar bir tarzda paylaşmakla yetinmiştim.

bana göre pek mühim olan bu sualin tahinpekmez camiasında karşılığı ise ne yazık ki çok ama çok zayıf oldu.
belki zamanın ruhuyla örtüşmedi, belki ben bu problematiği iyi 'satamadım', kimbilir?
herneysene...

evet, aktüel olarak şu an atacağım adım, bu mevzuyu başka bir dehr'de (zaman ve mekânda, birisi gayr-ı maddi (?) fikri - psikolojik aleme, bakiye dört boyutu ise maddi (?) uzay - zaman sürekliliğine ait olan 5 boyutlu aktüel bir uğrak, konjonktür) yeniden açmak kaydıyla kapatmak olacaktır.
demek ki, neymiş?
aç, kapa, aç kapa, açkapa..................
aç kapa..............................................
açkapaaçkapaçkapa..........................
çkpçkpçkpçkpçkp...............................
tabii, madem ki açtım, madem ki arı kovanına çomak soktum, açtığım gibi kapatmam da icap etmektedir.
lâkin, kapatmadan önce de, daha önce söz verdiğim üzere, şahsi cevabımı paylaşmak durumundayım.
'bütün bu olup bitenlerin manası nedir Allah aşkına?!?' merkezindeki hayati suale dair şahsi cevabım 'bilmiyorum, arıyorum, peşindeyim, inşallah ererim....' şeklinde olacaktır.
bu kadar basit yani...
ve bir bu (o) kadar da karmaşık anlayacağınız.
tam okumakta olduğunuz yazımın finaline geldiğim şu sırada (okumasını henüz bitirdiğin cümle parçacığını yazdığım 'şu sıra' ile, senin onu okuduğun ve biraz önce idrak etmiş olduğun 'o sıra' aynı sıra mıdır? al sana bêlâ mı belâ bir sual daha!), başlıktaki bir kavramın sebebiyet verdiği serbest çağrışımla bir dizi başka sual daha üşüşüvermesin mi zihnime?
'felsefe ve delikanlılık ne kadar içiçedir? yoksa bunlar bütünüyle dışdışa mıdır? dışdışalıkla içiçelik dışdışa mıdır, içiçe midir? delikanlılık delikızlığı kapsar mı, yoksa bu kavram bütünüyle sexist ve maçoist bir zihniyet alêmine mi referans vermektedir? yoksa delikanlılık zaten a-seksüel, ya da bi-seksüel bir kavram olmaklığı bakımından bu kabil kaygı, mülâhaza ve münakaşalardan bütünüyle müzehmidir midir? bla bla bla....'
neyse, farklı patikalara doğru giden metni toparlıyorum ve diyorum ki:
'bütün bu olup bitenlerin manası nedir Allah aşkına?!?' suali için şu an söyleyebileceğim en manalı lakırdı
sanki şu imiş gibi geliyor bana:
'dışdışamıiçiçemiolduklarıbulunduğumyerdenaldığımpozisyondandahilolduğumdüşüncedisiplinindenparçasıolduğumiklimdennetolarakanlaşılamayanproblematikleriaçıyorumkapıyorumaçıyorumkapıyorumaçıyorumkapıyorumçymkpyrmçyrmkpyrmçyrmkpyrmbenbunuilkmi yoksahepmiyapıyorumbenneyapıyorumnenenennn..........
.........................'
n!el - cevab
yani?
el'an bilmiyorum, halen arıyorum, kâmilen bulurum umarımterceme - i el - cevab.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder