İsmet Özel İETT otobüsünde


ismet özel otobüste ile ilgili görsel sonucu
İsmet Özel (19 Eylül 1944)
İsmet Özel kalp krizi geçirdi, an itibarıyla hastanede yoğun bakım altında....

Türkçenin ve şiirimizin ve denemeciliğimizin ve fikir insanlığı Kozmos'umuzun yaşayan en büyük bayraktarlarındandır O...

...Şair...


İsmet Özel'İn bütün insanlık hallerini; solculuğunu, müslümanlığını, milliyetçiliğini sevmiştim. 

Çok hem de.....


Yaş günü için güncellediğim bir İsmet Özel metnimi bu vesileyle ve acil şifalar dileğimle ve dualarımla yeniden güncelleyerek paylaşıyorum:

İki yıl önce sosyal medyada gördüğüm yukarıdaki paylaşım vesilesiyle İsmet Özel'in yaş gününü kutlamıştım. Bu sene şairin yaş gününü maalesef ıskaladım; mezkûr metnimi, 21 günlük bir gecikme ile, yeniden sahne ışıklarının altına sürüyorum:

İki on yıla sâri bir zaman geçti o en iyi dizelerini ateş hattına, ramp ışıkları altına, yamyamların kazanına ve dahi sahne-i dünyaya attı atalı ve nitekim ondan sonra da şiir (metaforik olarak değil, bana kalırsa, zâtında ve hakikatinde olmak kaydıyla) bitti mâteessüf bu diyarda.

O...

ŞAİR...
İsmet Özel...

En çok serdettiği ölümsüz dizelerle, yanı sıra da fikir yazıları ve etkileyici retoriğiyle tanınır 19 Eylül 1944'de Kayseri'de gözlerini açan o aykırı şahsiyet. Bugün onun 73. yaş günü anlayacağınız.


Muhtasaren 'şiirleri beğenirim, lâkin fikirlerine katılmam' diye tavsif ve tarif edilir çoğunlukla onun tasavvur ve tahayyülünün hasılası - ki, katılmam ben bu klasifikasyona; ziyadesiyle indirgemeci ve hadden aşırı kategorik bulurum bu entelektüel kuşatma gayretini zirâ.


Yaş günü vesilesiyle, onun aylar önce bir okuru tarafından cep telefonu marifetiyle tespit edilen fotografisini tekrar paylaşıyorum. Hamiş meyanında arz etmiş olayım: mezkûr imajla Erol Göka hocanın Facebook'taki hesabı üzerinden müşerref olmuştum ilk kez (i). 

İsmet Özel'in, paylaştığım fotografisi zapt edildiğinde 72'inci yaşını sürdüğü, şeker hastası olduğu ve sırtında da ağırca bir çanta taşıdığı göz önünde bulundurulduğunda, ayakta seyahat etmenin onun durumuyla çok da mütenasip olmadığı kanaati hasıl olur insanda (o görsel, en azından, benim özelimde böyle bir tesir icra etti). Yukarıdaki görseli 'okurken' 'keşke oturan gençlerden birisi yer verseymiş' fikrinin ışık hızıyla düşüvermesi aklıma, işte bundandı (ii).


Yaş günü şerefine bir daha paylaştığım bu görsel vesilesiyle 'Şair'e selâm olsun!' diyor; yukarıdaki imajı bizlerle paylaşan şiirsever ve de şairperest dostlara da, bilvesile, teşekkürlerimi takdim ediyorum efendim.


hamiş:
(i): Görselin kaynağı için bknz. 
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=923631381061526&set=a.905566369534694.1073741844.100002440178998&type=3&theater
(ii): Bir imajı okumak ile bir okumanın oluşturduğu imaj(lar)ın mutabakatı ve gayrımutabakatı hakkındaki iki deneme için bknz.
***http://ziyaversencan.blogspot.com.tr/2015/03/ya-olan-bitenler-oldugunu-sandgmz-gibi.html
***http://ziyaversencan.blogspot.com.tr/2016/09/japon-imparatoru-suudi-prensi-karslad.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder